HTML

 

DJ Groovelyne - Tarka Napok 2011 tavasz - Kedd

2011.04.07. 04:55 Tőgy Tarka

 

 

 

Vajas Gergő (Groovelyn)-t nem kell bemutatni azoknak, akik szeretik a Morrisons2 hangulatát. A Musicteam.hu - s adatlapja szerint korábban funkhouset játszott, ma már inkább az elektronikus (electro- house) zene világában utazik. Nyert dj-versenyt, 2006 szilvesztere óta rendszeresen hívják házibulikba. Ezen felül is sok infót találtok róla az alábbi linken.


Egyébként vele is késztettünk interjút, fogadjátok sok szeretettel:

G.Máté: Valószínűleg mindenkinek az az első kérdése, miért pont ezt a művésznevet választottad, ezért nekem nem. Kb. milyen idősen, és milyen formában érintett meg először a DJskedés szele?

Groovelyne: Nem mondom hogy gyermekkorom óta foglalkoztatott a zene, de tinédzser koromban annál inkább lázba hozott a „bulivezénylés” művészete. Körülbelül 12-13 éves lehettem, mikor általános iskolás koromban az első suli- illetve osztálybulikon a fiúk közt úgy harcoltunk a magnó kezeléséért, mint egy kakasviadalon!Akkoriban törtek be a köztudatba Náksiék is a Club Sandwich 99’-el, amit sok dj ma is alapműnek tekint. Így visszatekintve, akkoriban még megvolt a lemezlovasságnak az a feeling-je, unikuma, ami magával ragadott…Olyan szinten, hogy még a szimpla mediplayerrel is kísérleteztem, hogy hogyan lehet 2 zenét összerakni! Az első dj és hangszerkesztő programok letöltése után pedig órákra ottragadtam a számítógép elött, és vettem át kazettára a mixeimet:) Vicces időszak volt, de minden kezdet nehéz. Ma már 2 gombnyomás minden..sőt, lassan a cd is kimegy a divatból.

A nagy áttörés 2007-ben jött számomra, mikor a sulibulik világából betörtem a pesti éjszakába, és a Morrisons fellegvárába bekerültem. Azóta csak a közönség inspirál.

M: Miért pont ezt a művésznevet választottad? :D

Groovelyne: Ehhez egy rövid anekdota is fűződik. Egyik unalmas órámon a gimiben felírogattam egy lapra az összes zenével/keveréssel kapcsolatos kedvenc és hangzatos szavamat, természetesen angolul. De még ekkor is problémákba ütköztem. Olyat kellett választanom, ami még nem létezett, azaz amelyik névről tudtam, hogy még nem foglalt.

Így, mivel akkoriban vocal és funkhouse-t hallgattam, ami teli van mély gitár által generált groove-okkal, úgy gondoltam hogy legyen a nevem GROOVELYNE. Ez a szó Y helyett I-vel azt jelentené hogy barázda (a bakeliten a mély vonal), de így Y-nal elég egyedi ahhoz, hogy méltó módon viselhessemJ

M: Kifejezett célod, hogy híres és nemzetközi berkekben is elismert déjévé válj, vagy megelégszel az itthoni piac meghódításával is?

Groovelyne: Az itthoni piac mára már túlzsúfolttá vált, a szakmai berkekben „kontárokként” és „olcsójánosokként” is elnevezett zöldfülűekkel. A szakma az elmúlt években degradálódott, illetve a „playmate-DJ” jelenség is olyan alapvetővé vált, mint a reggeli kávé. Így, 2011-ben már sokkal nehezebb kitörni az anonim dj-k táborából, mint 2-3 vagy akár 10 évvel ezelőtt.

Habár a technika (számítógépes programok, web2..stb) sok lehetőséget nyújt, hogy megmutasd magad, nem jellemző hogy itthon bárki csak úgy felkarolna. Én azt gondolom, hogy mindenképp külföld felé kell kacsingatni, de a határon túlra csak a producerkedésen keresztül vezet kitaposott út. Minden esetre nem tagadom, jó lenne David Guetta utódjának lenni!J

M: A DJ-zés mellett azonban tanulsz is. Meg lehet élni ma Budapesten ebből a szakmából?

Groovelyne: Sokáig azt hittem hogy igen, de a West Balkánban történtek óta megváltoztak a dolgok az éjszakában. Egyre kisebb a kereslet a Dj-kre, s ami a legrosszabb, a klubtulajdonosok, „megrendelők” szenvtelenül alulkínálják a megszokott fizetési standardokat. Egyszóval nagyon vigyázni kell manapság, nem szabad csak a diszkózásra építeni, ha csak nem rendelkezel valamilyen speciális attrakcióval, amire esetleg lenne érdeklődés.

A djzés tulajdonképpen olyan mint a divat: folyamatosan változik a zenei trendekkel együtt. A djk jönnek, mennek egymás után, kegyetlen a rosta.

M: Mi volt életed eddigi legnagyobb bulija? (ahol játszottál és/vagy ahol nem játszottál)

Groovelyne: Életem egyik legélvezetesebb szettjét Siófokon játszottam le, a Petőfi Sétányon, ahol koktélokkal és táncoslányokkal voltam körülvéve. Iszonyat nagy publicitást kaptam, mivel a sétálóutcában jönnek mennek az emberek, és maga a helyzet is speciális: outdoor party van.

Aznap este sok koktélra hívtak meg a baráti polgárok a zeném miatt, és nagyon jól esett, hogy még vannak ilyen partiarcok!

M: Az őszi TN alkalmával nagy sikert arattál a Tarkások körében. Készülsz-e valami különlegességgel Tarka 25. születésnapi bulijára?

Groovelyne: Ez alapvető! Csak mai, és „upcoming” slágerekkel, amik mostanság sokat szólnak az MTV-n és a VIVA-n! Ha lesz lehetőségem, igyekszem majd művészkedni is kicsit, és egy-két speciális remixet, ún. bootleget is lepörgetek majd a kolisoknak! Én azt mondom, jobb ha pizsamában jönnek le, mert hajnalig nem lesz alvás! Addig is Barbra Streisand legyen veletek! :)

DJ Groovelyne - Tarka Napok 2011 tavasz - KEDD - 22:00

http://www.facebook.com/event.php?eid=110054362411154

http://www.facebook.com/tarkanapok


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bcetarka.blog.hu/api/trackback/id/tr42806258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása